8. júna 2013

Nie na ústa

V piatok som prišla domov. Bola som po skúške a mala som zo seba strašný pocit. Chytil ma stav, kedy som bola presvedčená o tom, že nemám zmysel, že ma nikto nemá rád, že zo mňa nikdy nič nebude. Nevládala som spať, učiť sa, pozerať film, dokonca sa ani len rozprávať s ľuďmi.
Kamarátka mi prednedávnom požičala Nie na ústa, knihu od Maxima E. Matkina, pretože sme sa o ňom pri nejakej príležitosti bavili a ona spomenula, že má jednu jeho knihu doma. Neviem prečo som po nej siahla práve v tento deň, keďže ani do čítania sa mi dvakrát nechcelo. Nič lepšie ma však napadnúť nemohlo.

Von vyšlo po týždni slnko, tak som si sadla na balkón a pustila sa do čítania. O tri hodiny som sa už len zamýšľala nad tým, čo som čítala. Tá kniha ma nejako zasiahla, myslím tak naozaj. Veľa kníh ma v živote zasiahlo a ovplyvnilo, no nepamätám sa, že by som sa niekedy tak vžila do postavy ako to bolo práve pri tejto knihe. Neviem, či by som mala rovnaké pocity aj keby som nebola v stave, v akom som bola, ale toto bol úžasný pocit. Doslova som hltala jedno slovo za druhým a nevedela sa dočkať konca knihy. Mala som pocit, že v tej knihe niekto opisuje môj život a na konci sa dozviem, čo bude nasledovať, ako to všetko vyriešiť. Nakoniec celá kniha poslúžila ako stopercentá katarzia.
Spomínať, aký je Matkin úžasný, resp. úžasná, mi príde zbytočné, ale nemôžem si to odpustiť. Štýl, akým je kniha napísaná, typ humoru a irónie, ktorý zvykne autor/ka používať, to, ako vie vystihnúť podstatu veci. Je to len malá ukážka toho, čo všetko na nej/ňom obdivujem a dôvod, prečo sa pokúsim odniekiaľ zohnať ďalšiu jej/jeho publikáciu. Asi by som mala vykradnúť banku, aby som si mohla nakúpiť všetky knihy, o ktorých snívam. A postaviť nový dom, aby som ich mala kde skladovať.
Mne Matkin opäť pomohol a pevne verím, že nesklame ani vás, ak sa naňho v ťažkej chvíli obrátite :)


"Čo sa stane, keď stratím aj zvyšok kritického odstupu od samého seba a priority sa mi zhučia do jedného neprehľadného chumáča modálnych slovies? Môžem, chcem, hodlám, smiem, potrebujem, odmietam, musím. Zbláznim sa? Blížim sa k okamihu, keď začnem odriekať zaklínadlá v sanskrte, alebo sa od toho bodu vzďaľujem? Nevyznám sa v tom." 
- Maxim E. Matkin, Nie na ústa -

"N: Bral by som aj príjemnejšie znamenia.
T: Napríklad?
N: Hlboký oslobodzujúci spánok hneď ako si ľahnem. Pokoj v duši. Mier. Nie únavu, nie pocit, že už nič nové nemá zmysel začínať, pretože sa to aj tak pokazí, tak ako sa to už na milión spôsobov pokazilo v minulosti. Nádej. Dôveru. Pocit naplnenia už len tým, čo žijem v prítomnosti.
T: Ale veď to všetko máš na dosah.
N: Kde? Prečo naťahujem ruku a nie je to tam?
T: Prečo? :) To musíš zistiť ty, ale zložitý trik to nie je."
- Maxim E. Matkin, Nie na ústa -

"Mám ťa rád, aj keď tu nie si, a ďakujem za tých pár chvíľ, kým si tu bol."
- Maxim E. Matkin, Nie na ústa -

Nie, ani tentokrát som si nemohla odpustiť pár citátov. Ten posledný je asi môj najobľúbenejší z celej knihy. Ešte by som sa chcela opýtať, či čítate, a ak áno, tak čo (aký typ literatúry)? A už vlastne nemám čo dodať, idem sa ďalej učiť.
Lots Of Love ♥

8 komentárov:

  1. Zlatík, ja Ťa mám rada, ty to vieš ♥♥♥ Už nad takýmito vecami viac nerozmýšľaj, prosím ťa.
    Matkin? No, keď Ty vravíš, že je to dobré, tak to naozaj stojí za to a ja si to pôjdem pravdepodobne niekam požičať alebo kúpiť, lebo čítať dookola romány od Sparksa a Steelovej ma prestáva baviť :)
    Tie citáty sú božské ♥
    Neboj sa, zvládneš všetky skúšky, uvidíš! ;) Verím Ti ( a nielen ja!) :)
    Love you lots lots lots ♥♥♥♥♥♥ xx (You know) :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ešte stále nechápem, ako si človek ako JA zaslúži človeka, ako si TY ♥ ak raz prídem na to, ktorá vyššia sila môže za to, že si súčasťou môjho života, osobne sa jej hodím k nohám a budem jej sluhom do konca vekov :) nerozmýšľanie nesľubujem, lebo ak sa ti dlhodobo nedarí, všetko je potom čierne a ťažko je nezamýšľať sa nad svojou najčernejšou podstatou ;)
      jeho knihy sú trocha iné, ako Steelová a Sparks, tak neviem, či sa ti to bude páčiť :) je to...osobité :)
      si blázon, keď mi veríš, ale ďakujem prekrásne ♥♥♥
      Love you more :P ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥!

      Odstrániť
  2. On je žena? O.o som nevedel...
    hej, má dobré knihy :-) verím, že si sa v nej našla..
    hun hun sweetie

    -nevšímaj si, áno, už mi totálne preskočilo

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no minule som to niekde čítala, ale už to neviem nájsť, tak som si prestala byť taká istá :D túto by som tebe konkrétne veľmi odporúčala :) ♥ (všímam si ťa, alebo aj preskočená si to ty)

      Odstrániť
    2. a ja som si vážne myslela, že to je fakt skvelý chlap, ktorý istým spôsobom rozumie ženám.. hm... trochu omyl :-D
      myslíš? mám si ju zohnať ?
      - som to skutočne ešte ja?

      Odstrániť
    3. možno aj je a tamto bol falošný poplach ;) ale osobne na takých chlapov neverím :D myslím, že hej :) aj že si ju máš zohnať, aj že si to stále ty :)

      Odstrániť
  3. Yum! Od Matkina som čítala asi dve knihy a kbe mali niečo v sebe..na Nie na ústa som sa tešila cez leto ale vidím to tak,že to dám aj teraz ;)
    A ešte, je to teda žena či sa nevie? :)
    X x x a vďaka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja tiež dve, táto bola tretia a myslím, že sa mi páčila najviac :) fakt neviem, či to bolo len tými pocitmi alebo bolo niečo v nej, takže ak to prečítaš, daj vedieť, ako pôsobila na teba :) je to fakt rýchlovečka, ale silná rýchlovečka ;)
      a keď som tu na blogu písala o prvej knihe, tak som na nete našla jeden článok, kde sa písalo, že je to žena a normálne tam bolo uvedené aj meno, ale už to nemôžem nájsť...na FB píše v mužskom rode, v poradni nepoužíva "ja" rozprávanie, takže už fakt neviem :D
      za čo ďakuješ? :O ♥

      Odstrániť