7. apríla 2013

Fifty Shades Darker



Dvakrát prečítané. Nemohla som to vydržať, tak som to začala čítať v češtine v elektronickej podobe. Dva dni po tom, čo som to dočítala, sa mi do rúk dostala knižná podoba v slovenčine. A...uf.
Myslela som si, že po prvej časti ma druhá už nemá čím prekvapiť. Ale mala, poriadne som to podcenila.
Päťdesiat odtieňov temnoty je viac podľa môjho gusta. Je to romantické, precítené. Presne takto to mám rada. Myslím, takéto knihy mám rada. Romantické a precítené.
Štýl, akým je to napísané mi spôsobuje zimomriavky. S takými detailnými opismi som sa ešte v žiadnej knihe nestretla. Veľmi by som chcela písať ako táto Pani Spisovateľka. Dva týždne na 655. stranách? Žiaden problém. Všetko má síce príliš rýchly spád, ale tým, že je to tak rozpísané mi to absolútne nevadí.
Jediný problém? Nekvalitný preklad. Myslím, že keď je to taký ospevovaný bestseller a kupuje sa to, mohli si dať viac záležať na tom, ako budú formulovať vety. Aj menej preklepov tam mohlo byť ;)
Ale to už je problém slovenského vydavateľstva. Tá kniha ako taká nemá najmenšiu chybu! Veľmi sa mi páči a pomáha mi snívať. Neverím na rozprávky, ale je pekné, že aspoň v knihe sa môžem dočítať, že niečo také by možno niekedy a niekde mohlo existovať. Nie bezproblémové, také...reálne. So všetkým dobrým aj zlým. Presne také, aké by som chcela raz zažiť aj ja.
Čítalo sa to božsky a moja fantázia pracovala na plné obrátky. Teraz ma to ťahá k trojke, ale keby som s ňou teraz začala, ku škole by som sa už vôbec nedostala, lebo po anglicky by mi to dva dni netrvalo. Tak si to teraz odopieram a nemôžem sa dočkať poskúškového obdobia, kedy sa pustím do všetkých kníh, ktoré chcem prečítať! Nech už je júl...
Čítate to niekto? :) Chcela by som počuť aj vaše názory :)
Lots Of Love ♥

9 komentárov:

  1. Čítala som jednotku a Greya a Anu som si maximálne zamilovala! ♥ Páči sa mi hlavne to, že je to typ knihy, s akou som sa nestretla, je to, povedzme si pravdu, viac realistickejšie, ako tie romantické veci a predsa v tom taká správna romantika nechýba. Vidím to tak, že aj ja si tú dvojku už stiahnem, lebo som veľmi zvedavá, aké to je a týmto článkom si ma k tomu len viac navnadila! ;) Thx. xx :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kto by si ich nezamiloval? ;) a realistickejšie...neviem, či až tak bežne ľudia praktizujú takéto vzťahy :D
      Dvojka je viac romantickejšia :) dúfam, že sa bude páčiť! podľa mňa sa rozhodne oplatí pustiť sa do toho :) youre welcome :)

      Odstrániť
    2. Nemyslela som realistickejšie to v tej jeho červenej mučiarni :) Iba v tom, že nie je v každej druhej vete, že si vyznávajú lásku a podobne, pretože také ja veľmi nemusím a práve preto ma toto oslovilo. Ale keď teda vravíš, že dvojka je viac romantickejšia, tak teda uvidím ;) Ale verím, že ma to nesklame. :) Už sa sťahuje ;) vidím to na bezsennú noc. :)

      Odstrániť
    3. tak takto áno :) v jednotke to bolo len naznačované, v dvojke to prepuklo a chcem sa pustiť do tej trojky! :/
      a v každej druhej vete to nie je, zas až takto naozaj nie :D
      good luck :)

      Odstrániť
  2. ja mam doma knihu v slovenskej verzii.. a teda len toľko k tomu ♥♥♥ mne osobne sa dvojka pačila oveľa viac, ako jednotka, ale obe časti su užasne a už sa neviem dočkať trojky! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som mala obe požičané (tie po slovensky, po česky som to stiahla) :) dvojka u mňa tiež zabodovala viac :) a trojku si dám po anglicky, lebo nevydržím dokým bude preklad :D

      Odstrániť
    2. ja neviem, či je moja angličtina natoľko dobra, aby som dokazala prečitať 600 stranovu knihu :D ale možno skusim po prijimačkach :)

      Odstrániť
    3. čítať po anglicky vôbec nie je také strašidelné, ako to vyzerá :) veľa vecí si vieš domyslieť a neviem..pre mňa je to fakt v pohode :) za skúšku to stojí, ni? :)

      Odstrániť
    4. ja viem, čitala som jednu knihu už :) ale teraz ani čas na to nemam, uvidim ako mi to v lete dovoli moja lenivosť :D

      Odstrániť