28. februára 2013

Beauty Is Everywhere


Čauky čauky :) dnes v noci som dočítala ďalšieho Hiraxa! Tentokrát to bolo Raz aj v pekle vyjde slnko a ak mám byť úprimná, neverila som, že ma ten chlap ešte prekvapí, no opäť to dokázal. Príbeh je plný bolesti, ktorú som prežívala spolu s autorom. Hirax však dokázal všade vložiť dávku sarkazmu a humoru.
Jeho knihy, ktoré som čítala doteraz boli plné dobrého a krásna, naplnené pozítívnom takmer celý dej. Táto sa na vec pozerala z opačného pohľadu a ukázala mi, ako človek dopadne, ak sa snaží byť vládcom osudu, keď si myslí, že zjedol všetku múdrosť sveta a nič ho nemôže zložiť na kolená. Všetko sa nám vráti. Do bodky, do poslednej kvapky si vypijeme všetko, čo sme si uvarili.
Z tejto knihy som pochopila dve veci. Človek môže byť šťastný, len ak vníma maličkosti okolo seba. Všetko, čo je veľkolepé nás naplní šťastím jednorázovo a potom to pominie. Ak sa nevieme tešiť z maličkostí, nevieme byť šťastný. Tie sú tu totižto vždy a niektoré len čakajú na ten moment, kedy si ich všimneme a budú nám môcť vyčariť úsmev na tvári a pokoj v duši.
Druhá vec, krása je všade. Všetko má dve strany, dobrú a zlú, aj tie najväčšie prehry v živote. Je len na nás, či sme ochotní pozrieť sa na vec aj z opačnej strany, poučiť sa z nej a posunúť sa ďalej. Ak sa naučíme robiť to týmto spôsobom, nič už nebude vyzerať tak ťažko, neprekonateľne a nezdolateľne. Všetky prekážky, ktoré sa v našom živote vyskytnú sú tu preto, aby nás posunuli ďalej.
Teraz ma čaká milión dvesto anglických článkov do školy, takže sa idem to toho pustiť. Pomedzi to si však rozhodne doprajem aj Fifty shades of grey, ktoré ma očakávajú v poličke a neviem sa dočkať, kedy sa do nich pustím! Pokúsim sa pokročiť aj s časťou, ktorú mám síce už premyslenú, ale akosi si neviem nájsť na ňu čas. As usual prikladám pár citátov z knihy, ktoré ma oslovili. Lots Of Love ♥

"Och, ako krásne sa žije nevedomým, slepým, proste ľuďom, čo používajú hlavu iba na to, kedy sa ráno zobudiť, čo zjesť, čo vypiť, ako sa čo najefektívnejšie uliať z roboty a s kým sa potom večer bezstarostne vyspať. Život si tečie okolo nich, obmýva ich, naznačuje im tisíc variantov možností a ponúka plejádu nekonečných rôznych ciest. No oni sa len tupo usmievajú a nemo kráčajú stále rovno bez šance, aby ich niečo zviedlo porozmýšľať nad vecou hlbšie." 
- Pavel "Hirax" Baričák, Raz aj v pekle vyjde slnko -


"Nikdy nás život nezaťaží takou prekážkou, ktorú by sme nevedeli prekonať. Ale sme leniví a opantaní celým týmto chorým systémom okolo nás." 
- Pavel "Hirax" Baričák, Raz aj v pekle vyjde slnko -

"Rob ako to cítiš, každý si svoju cestu vyberá sám." 
- Pavel "Hirax" Baričák, Raz aj v pekle vyjde slnko -


"Žiadna bolesť nezmizne absolútne. Zostanú praskliny, ktoré sa z času na čas prihlásia o slovo. A tie potom kurevsky bolia."
- Pavel "Hirax" Baričák, Raz aj v pekle vyjde slnko -

"Poďakoval som princípu, že na každej zlej veci je toľko isto aj dobrého. Len to musí človek mať chuť hľadať.A to sa mnohým nechce. Vidia problémy len zo svojej strany a tak k rozumnému zmieru dôjde málokedy."
- Pavel "Hirax" Baričák, Raz aj v pekle vyjde slnko -

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára